|
Lunsjwebinar om pårørendeforskning
|
|
Hvilket utbytte har pårørende av kurs og gruppetilbud? 25. mai deler seniorforsker André Vågan noen resultater fra sin kunnskapsoppsummering om betydningen av lærings- og mestringstilbud for voksne pårørende. Sett av datoen!
|
|
|
|
|
|
Hvor lang er en undervisningstime?
|
|
For at lærings- og mestringsaktivitet skal utløse aktivitetsbasert bevilgning i helseforetaket, må visse kriterier være oppfylt. Kriteriet om programlengde målt i undervisningstimer blir nå tydeligere definert.
|
|
|
|
|
|
SMIL: Mestring for unge pårørende
|
|
Gruppetilbud for barn og unge som pårørende skaper åpenhet og økt mestring. Og kan forhindre at de selv får problemer.
|
|
|
|
|
|
Ny pod: Fra medikamenter til mestring
|
|
Når medikamentell behandling gir dårligere helse – hva da? I denne podkast-episoden forteller smertesykepleier Bjørn Hval om sterke pasientmøter og hvordan et økende mestringsfokus har hatt avgjørende betydning.
|
|
|
|
|
|
Innspel til ny folkehelsemelding
|
|
NK LMH har nyleg gitt innspel til ny folkehelsemelding der vi legg vekt på auka helsekompetanse, lik tilgang til lærings- og meistringstilbod og styrka kompetanse innan helsepedagogikk.
|
|
|
|
|
|
Forskningsnytt
Trenger du tips til litteratur? Vi oppdaterer jevnlig våre nettsider med lenker til forskningsartikler, nye master- og doktorgrader og nyhetssaker om forskning av relevans for lærings- og mestringsfeltet.
|
|
|
|
|
|