Kompetanseheving i helsepedagogikk

Tittel på forskningsprosjektet

Litteraturstudie om kompetansehevende tiltak for helsepersonell som tilbyr gruppebaserte lærings- og mestringstilbud

Prosjektleder

Forsker Olöf Birna Kristjansdottir


Om prosjektet

I denne studien oppsummerer vi kunnskapsgrunnlaget for følgende problemstillinger:

  • Hva er det som bidrar til gode kurs i helsepedagogikk?
  • Hva bør kursene inneholde og hvordan bør de utformes for best mulig effekt?

Samarbeid

  • Lena Heyn, førsteamanuensis, Fakultet for helse og sosialvitenskap, Institutt for sykepleie- og helsevitenskap, Universitetet i Sør-Øst Norge
  • Margret Svavarsdottir, førsteamanuensis, Institutt for helsevitenskap, Gjøvik, NTNU
  • Veerle Duprez, doktorgradsstudent, Department of public health, University Centre for Nursing and Midwifery, Ghent, Belgium
  • Ann Van Hecke, professor, Department of public health, University Centre for Nursing and Midwifery, Ghent, Belgium
  • Una Stenberg, seniorforsker NK LMH
  • André Vågan, seniorforsker NK LMH
  • Kari Hvinden, spesialrådgiver NK LMH
  • Hilde Blindheim Børve, spesialrådgiver NK LMH

Tidslinje

Oppstart: høsten 2018
Planlagt avsluttet:  2019

 

Fyll ut skjemaet for å stille oss spørsmål, komme med innspill eller kommentarer. Vi svarer vanligvis i løpet av en arbeidsuke. Din tilbakemelding bidrar til at vi kan fortsette å forbedre innholdet på nettsiden vår.
  • Publisert: 29. januar 2019.
  • Sist oppdatert: 29. januar 2019.